Please use this identifier to cite or link to this item:
https://ptsldigital.ukm.my/jspui/handle/123456789/390244
Title: | Merapatkan jurang pendidikan khas bermasalah pembelajaran di Malaysia |
Authors: | Noor Aini Ahmad Zahara Aziz Zamri Mahamod |
Conference Name: | International Conference On Lifelong Learning (lCLL) |
Keywords: | Pendidikan Khas Bermasalah Pembelajaran (PKBP) Pengajaran Pembelajaran |
Conference Date: | 2007-11-26 |
Conference Location: | Kompleks Tun Abdullah Mohd. Salleh, Universiti Kebangsaan Malaysia |
Abstract: | Kajian reka bentuk etnografik ini dijalankan di sebuah sekolah yang mempunyai program integra si pendidikan khas bermasalah pembelajaran (PKBP). Kajian ini secara ringkas mengenengahkan penilaian komponen bahasa Malaysia PKBP. Kajian ini bertujuan untuk meneroka pengajaran KBM secara menyeluruh dan semula jadi . Kajian ini juga bertujuan untuk membincangkan sistem penilaian yang digunakan oleh guru PKBP terutama dalam pengajaran KBM. Dapatan kajian ditulis secara naratif personal berdasarkan pemerhatian terhadap dua orang guru lelaki yang dipilih secara persampelan bertujuan. Dapatan kajian menunjukkan kedua-dua peserta kajian merancang dan mentadbir penilaian sendiri mengikut kebolehan murid-murid mereka. |
Pages: | 45 |
Call Number: | LC5209.I55 2007d sem |
Appears in Collections: | Seminar Papers/ Proceedings / Kertas Kerja Seminar/ Prosiding |
Files in This Item:
There are no files associated with this item.
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.