Please use this identifier to cite or link to this item: https://ptsldigital.ukm.my/jspui/handle/123456789/454351
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorMohd Amin Ghazali-
dc.date.accessioned2023-08-30T01:15:07Z-
dc.date.available2023-08-30T01:15:07Z-
dc.identifier.urihttps://ptsldigital.ukm.my/jspui/handle/123456789/454351-
dc.description.abstractTeknologi mengikut pengertian yang mutakhir ialah: satu kaedah (sistem) yang rapi dalam mencipta, merekabentuk, mencuba, membena dan menilai sesuatu proses berdasarkan alat dan perkakasan. Apabila disebut Teknologi Pendidikan: Ialah perkembangan, perancangan, applikasi dan penilaian sistem, teknik bahan/alat dengan perkaedahan yang tersusun bagi tujuan memperbaiki cara pendekatan dalam proses pelajaran dan pembelajaran". (manusia/bahan/alat). Ia berasaskan kepada perkaedahan saikologi pendidikan dan teori-teori penyampaian yang melibatkan bahan-bahan maujud Komponen ini merupakan input bagi menghasilkan sesuatu objektif tertentu dalam sesuatu aktiviti pendidikan.en_US
dc.language.isomayen_US
dc.publisherBahagian Pendidikan Islam Kementerian Pendidikan Malaysiaen_US
dc.subjectTeknologi pendidikanen_US
dc.subjectPembelajaranen_US
dc.titlePelajaran dan pembelajaran al-Quran melalui teknologi pendidikanen_US
dc.typeSeminar Papersen_US
dc.format.pages1-8en_US
dc.identifier.callnoBP130.8.S447 1989c kat Semen_US
dc.contributor.conferencenameSeminar al-Quran Kementerian Pendidikan Malaysia-
dc.coverage.conferencelocationNilam Puri, Kelantan-
dc.date.conferencedate1989-11-24-
Appears in Collections:Seminar Papers/ Proceedings / Kertas Kerja Seminar/ Prosiding

Files in This Item:
There are no files associated with this item.


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.