Please use this identifier to cite or link to this item: https://ptsldigital.ukm.my/jspui/handle/123456789/395698
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorNorrulhuda Mohamed Ali-
dc.contributor.authorKhadijah Abdul Razak-
dc.contributor.authorMohd Aderi Che Noh-
dc.contributor.authorWan Azuadi-
dc.date.accessioned2023-06-15T08:06:20Z-
dc.date.available2023-06-15T08:06:20Z-
dc.identifier.otherukmvital:130807-
dc.identifier.urihttps://ptsldigital.ukm.my/jspui/handle/123456789/395698-
dc.description.abstractKajian ini bertujuan untuk mengenal pasti kelebihan penggunaan kaedah pembelajaran berasaskan projek dalam PdPc di sekolah dan melihat sejauh mana kesesuaian kaedah pembelajaran berasaskan projek dilaksanakan di sekolah rendah dalam mata pelajaran pendidikan Islam. Metodologi kajian ini berbentuk kajian kepustakaan, di mana kajian yang dilakukan merujuk kepada menganalisis dokumen daripada artikel jurnal, prosiding dan buku-buku berkaitan. Dapatan kajian telah mengenalpasti bahawa kaedah pengajaran berasaskan projek di dalam PdPc merupakan pilihan bagi guru untuk mempelbagaikan kaedah pengajaran agar guru tidak hanya bergantung kepada kaedah tradisional atau konvensional sahaja. Melalui kajian ini didapati bahawa, kaedah pengajaran berasaskan projek adalah relevan untuk digunakan bagi mata pelajaran Pendidikan Islam di sekolah kerana mempunyai banyak kesan positif kepada pelajar. Semoga kajian ini memberi inspirasi kepada pengkaji-pengkaji lain untuk mengkaji kaedah pengajaran berasaskan projek secara lebih mendalam bagi mata pelajaran Pendidikan Islam pada masa akan datang.-
dc.language.isomay-
dc.publisherPoliteknik Negeri Medan & Universitas Islam Negeri Sumatera Utara (UIN SU) & Fakulti Pendidikan UKM,Fakulti Pendidikan, UKM-
dc.subjectPembelajaran berasaskan projek-
dc.subjectPendidikan Islam-
dc.subjectPengajaran-
dc.subjectKaedah tradisional-
dc.subjectSekolah Rendah-
dc.titleKaedah pembelajaran berasaskan projek dalam Pendidikan Islam dalam kalangan pelajar Sekolah Rendah-
dc.typeSeminar Papers-
dc.format.pages506-513 p.-
dc.identifier.callnoLC903 .I538 2019 katsem-
dc.contributor.conferencenameInternational Workshop and Conference of Asean Studies in Islamic and Arabic Education Linguistics, Social Sciences and Educational Technology-
dc.coverage.conferencelocationPoliteknik Negeri Medan & Universitas Islam Negeri Sumatera Utara (UIN SU) Medan-
dc.date.conferencedate19/05/2019-
Appears in Collections:Seminar Papers/ Proceedings / Kertas Kerja Seminar/ Prosiding

Files in This Item:
There are no files associated with this item.


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.