Please use this identifier to cite or link to this item: https://ptsldigital.ukm.my/jspui/handle/123456789/394902
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorOmar Mohd Hashim-
dc.date.accessioned2023-06-15T07:51:56Z-
dc.date.available2023-06-15T07:51:56Z-
dc.identifier.otherukmvital:122341-
dc.identifier.urihttps://ptsldigital.ukm.my/jspui/handle/123456789/394902-
dc.description.abstractPertama sekali sukalah saya memula mukadimah dengan menyatakan bahawa apabila saya mula berkhidmat pada tahun 1962 di Kementerian Pendidikan ia merupakan satu zaman dalam mana kita giat mencari-cari identiti pendidikan Malaysia dengan visi dan acuan kita sendiri. Walaupun begitu, kita tidak mahu melarikan diri daripada tradisi-tradisi yang baik dan sistem yang elok yang telah kita warisi daripada penjajahan Inggeris. Perpaduan dan pembangunan bangsa merupakan matlamat utama. Demikian laporan-laporan besar telah dihasilkan khasnya Laporan Razak dan Abdul Rahman Talib, keseluruhannya menumpukan kepada matlamat integrasi dan penyatuan, memalayan"kan sistem pendidikan menerusi perubahan-perubahan dalam kurikulum, meningkat daya pembelajaran, soal memberi lebih peluang pelajaran kepada anak-anak kampung yang terbiar di luar bandar dan lain-lain.-
dc.language.isomay-
dc.publisherKementerian Kebudayaan, Kesenian dan Pelancongan,Kuala Lumpur-
dc.subjectLembaga Peperiksaan-
dc.subjectKementerian Pelajaran-
dc.titlePengalaman dan kejayaan bekerja di Lembaga Peperiksaan,Kementerian Pelajaran mengambilalih tanggungjawab peperiksaan dari Cambridge untuk dikendalikan di Malaysia-
dc.typeSeminar Papers-
dc.format.pages8-
dc.identifier.callnoDS592.S44 2000 sem-
dc.contributor.conferencenameSeminar Penghayatan dan Pengukuhan Kemerdekaan Malaysia-
dc.coverage.conferencelocationMenara Dato' Onn, Putra Dagangan Dunia Putra-
dc.date.conferencedate11/09/2000-
Appears in Collections:Seminar Papers/ Proceedings / Kertas Kerja Seminar/ Prosiding

Files in This Item:
There are no files associated with this item.


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.